www.mediator-bucuresti-mediere.ro este o platforma ce isi propune sa sustina activ procesul de mediere din Romania, printr-o informare corecta si completa a persoanelor aflate in conflict, cat si a celorlalte persoane interesate de acest domeniu.

Platforma este un instrument ce reuneste profesioniti din domeniul medierii, din Bucuresti.

Interviu cu Mediatorul Bara Elena


1. De ce medierea? Cand si cum v-ati decis sa deveniti mediator?

Medierea …pentru ca mi s-a parut extraordinar sa-i poti face pe oameni sa vorbeasca intre ei desi, la inceput, nu vor sa auda unii de ceilalti.

Am aflat despre mediere in anul 2010. Mi-a placut ideea de a incerca aceasta profesiune la o varsta cand eram intr-o functie de director tehnic intr-o firma de constructii. Pur si simplu am dorit sa urmez cursurile de formare si apoi sa vad ce cale aleg.

2. Va mai amintiti primul dumneavoastra caz? Despre ce era? Ati avut emotii? Ce ati facut dupa finalizarea lui? Ati sarbatorit?

Primul caz... prima mediere, este ca prima dragoste, nu se uita.

Nu l-am uitat si datorita faptului ca a fost un caz transfrontalier. Era vorba despre doua societati comerciale, una straina si cealalta romaneasca. Aveau un litigiu de doi ani, La unul dintre termene o doamna judecator i-a trimis, efectiv, la mediere. Am avut foarte mari emotii mai ales ca dna avocat a societatii din Romania era foarte agresiva vizavi de profesia de mediator.

Dupa ce s-a finalizat medierea, am transmis actele, intocmite si semnate de parti, catre Tribunal. Da, am sarbatorit intr-un fel: eu cu mine!

M-a bucurat telefonul dnei avocat care imi spunea ca s-a acceptat Acordul de Mediere in instanta... si mai ales faptul ca a spus ca nu se astepta chiar sa functioneze medierea... si ca-i pare rau ca nu sunt cu ei sa mergem sa sarbatorim incheierea procesului.

3. Ce competente credeti ca ar recomanda un mediator bun?

Un mediator trebuie sa aiba multe abilitati. Calm, rabdare, buna intelegere a celor expuse de parti, asertivitate, etc, etc. si ar mai fi ceva... empatia. Aceasta nu trebuie dusa la extrem pentru ca trebuie sa fim constienti ca niciodata clientii nu vor spune tot adevarul si, ca si in instanta, doresc sa se arate intr-o lumina cat mai favorabila (pierzand din vedere ca un mediator nu acuza pe nimeni si mai ales nu da solutii).

Dupa cateva medieri intelegi ca fiecare dintre parti are adevarul sau, ca niciuna dintre parti nu spune tot despre situatia createa. In acest context incepi, poate involuntar, sa te distantezi de problema (problema care nu este a ta ca mediator), sa fii circumspect vizavi de ceeea ce ti se povesteste. Ajungi sa fii mediator adica neutru si impartial.

4. Care sunt principalele 3 motive pentru care credeti ca cineva ar trebui sa aleaga medierea?

Motivele pentru a alege medierea sunt consemnate in Legea 192/2006. Cele mai importante, din punctul meu de vedere, ar fi celeritatea rezolvarii situatiei si confidentialitatea.

Daca toate partile accepta sa intre in mediere si ar fi de buna credinta (adica doresc sa rezolve situatia nu numai sa bifeze ca au incercat sa rezolve prin mediere) totul se poate rezolva intr-o sedinta de cateva ore. Se poate intampla sa fie necesare mai multe sedinte de mediere care vor fi programate, in functie de programul tututror, cat se poate de repede ( intr-o zi, doua, o saptamana).

Un aspect care scapa multora este confidentialitatea. Este vorba de ceea ce s-a discutat, despre cum s-a discutat. Acordul de Mediere reflecta vointa partilor, ce au hotarat. Acest acord poate fi prezentat in instanta si transformat de aceasta intr-o hotarare de expedient. Faptul ca acea hotarare care este de fapt, Acordul de Mediere devine publica prin publicarea hotararii de catre instanta.

Ce vreau sa subliniez este faptul ca se respecta confidentialitatea discutiilor, comportamentului, secretelor fiecareia dintre parti in timpul sedintelor de mediere. Ceea ce s-a hotarat, cum se indeplineste, termene, etc, devine public odata cu publicarea Hotararii de catre instanta.

Am tinut sa subliniez acest lucru deoarece multi clienti nu au inteles acest aspect: pana unde merge confidentialitatea din cadrul sedintelor de mediere.

5. Cum credeti ca s-ar putea imbunatati activitatea mediatorilor in Romania? Ar trebui schimbat ceva?

Se discuta de ceva vreme acest lucru. Eu cred ca ar trebui introduse obligativitati in Legea medierii. Este adevarat ca medierea, prin definitie, este voluntara. Din cauza faptului ca justitiabilii nu stiu sau nu inteleg exact despre ce este vorba in mediere, cred ca o perioada, poate 3-5 ani ar trebui sa fie obligatorie prezentarea la mediere inaintea unui proces deschis in instanta (sigur in anumite cause). Astfel justitiabilii ar afla exact cum se desfasoara medierea, ce acte se intocmesc si poate ar deveni mai putin reticenti.

Stiti ca cea mai buna reclama este facuta de clientii multumiti. In licee ar trebui vorbit despre mediere astfel incat obligativitatile si educatia sa duca in ceva timp la ceea ce spune definitia medierii: ca este voluntara iar oamenii, in cunostinta de cauza, sa apeleze voluntar la mediere.

Publicat pe: 2017-02-02

Mediatori recomandați

în funcție de domeniul de expertiză

mediator
Mediator recomandat
mediator
Mediator recomandat
mediator  Bara Elena
Mediator recomandat
FORMULAR DE CONTACT
*
*
*
*
*

Penru o solutionare cat mai rapida a problemei dumneavoastra, va rugam sa alegeti cu atentie subiectul mesajului

Daca sunteti in cautarea unui mediator alageti Caut un mediator. Spuneti-ne problema cu care va confruntati, iar noi va vom recomanda unul dintre specialistii nostri parteneri.

Alegeti Reclama un mediator atunci cand ati avut o experienta neplacuta cu un mediator pe care l-ati contactat prin platforma noastra. Solutionarea reclamatiei poate duce la stergerea acestuia de pe aceasta platforma.

Daca doriti sa actualizati datele de contact sau profilul de mediator, alegeti Actualizeaza date mediator

Daca ati depistat o problema pe site sau aveti o recomandare pentru noi, o puteti face folosind optiunea Recomandare cu privire la site


Ne straduim sa solutionam in cel mai scurt timp posibil, problema semnalata.